Japonya Başbakanı Şinzo Abe sağlık sorunları nedeniyle istifa etti
Japonya Başbakanı Şinzo Abe sağlık sorunları nedeniyle istifasını duyurdu.
Cuma günü basın toplantısı düzenleyen Başbakan Abe, daha önce yerel basında da öne sürüldüğü üzere sağlık sorunlarını neden göstererek görevini bıraktığını açıkladı.
Konuşmasına Covid-19 salgınındaki son gelişmeleri değerlendirerek başlayan başbakan, yeni vaka sayısının azaldığını ve kış dönemi önlemlerinin hazırlandığını belirterek, istifası için en uygun zamanın bu olduğunu belirtti.
Abe, “Sağlığım geçtiğimiz nisan ayının sonlarında kötüleşmeye başladı. Önemli politika kararlarının hastalık nedeniyle yanlış sonuçlanmasını istemiyorum” dedi.
Japon halkına teşekkür ettiğini söyleyen politikacı, kendisinden sonraki yönetime nasıl geçileceği konusundaki soruya “Bu kararı partiye bırakacağım, prosedür hakkında yorum yapmayacağım” şeklinde konuştu.
Partide yeni bir liderin seçileceği ve parlamentodan güven oyu alacağı ana kadar Abe’nin görevini sürdürmesi bekleniyor.
Hafta başında hastaneye giden başbakanın sağlığı tartışma konusu olsa da Abe, ziyaret amacının rutin bir kontrolden ibaret olduğunu söylemişti. Başbakanlıktan yapılan açıklamada da Abe’nin dönem sonuna kadar görevini sürdüreceği açıklanmıştı.
1
Yıldırım; “Yeşil vatanımıza sahip çıkıyoruz”
11939 kez okundu
2
“Günebakan Olmayı Bırakın, Adana’nın Bakanı Olun!”
8975 kez okundu
3
ANKARA’DA NEFES KESEN REHİNE KRİZİ: 3 YAŞINDAKİ ÇOCUK KURTARILDI
6331 kez okundu
4
Veteriner Hekimlerden Bakanlığa ‘KAREKOD’ ÇAĞRISI: “Biz Ceza DEĞİL, Gerçek Denetim İstiyoruz!”
5356 kez okundu
5
Çukurova Belediyesi Hayvan Barınağı’nda 5 Kadın Çalışan Patili Dostların Umudu Oldu
5225 kez okundu