Geri dönüşüm’ sergisi

ABONE OL
19 Ocak 2020 12:41
0

BEĞENDİM

ABONE OL

Geri dönüşüm’ sergisi ile farkındalık oluşturdular

Adana’nın başarılı eğitim kurumlarından Mimar Kemal İlkokulu,
gerçekleştirdiği sosyal ve kültürel faaliyetlerle takdir topluyor.
Okul bahçesinde, “Eko-Okullar” ve “Sıfır Atık İle Kazançlar” programı
kapsamında “Hayatın İçinde Geri Dönüşüm” temalı sergi ve defile
düzenledi. Çocuklarda çevre bilinci oluşturmak amacıyla
gerçekleştirilen etkinlik yoğun ilgi gördü. Minik öğrencilerin yanı
sıra okul öğretmenleri ile velilerin de katıldığı organizasyon renkli
görüntülere sahne oldu. Defile müziğini ve sözlerini kendileri
hazırlayan öğrenciler, etkinlikte aileleriyle birlikte keyifli
dakikalar geçirdi. Atıklardan birbirinden ilginç tasarımlarını
sergileyen çocuklar “çevre bilinci” adına farkındalık oluşturdu.
“Sıfır atık ile temiz bir dünya ve gelecek hepimizin elinde…”
sloganı ile hazırlanan aktivite alkış topladı.
‘Çevre konusunda yol gösterici’
Okul müdürü Metin İnce, çocuklara çevre bilincini geliştirmek amacıyla
hazırladıkları sergi ve defilede emeği geçen öğretmen, öğrenci ve
velilere teşekkür etti. Eko-Okullar programı hakkında bilgiler veren
İnce, “Eko-okullar programı, okullara çevre eğitimi konusunda yol
gösterici bir program sunmasının yanı sıra program dahilinde
yaptıkları çalışmalarda ve verdikleri çevre eğitimiyle üstün başarı
sağlamıştır. Aynı zamanda okullara ‘Yeşil Bayrak’ vermesi nedeni ile
bir ödül planı olma özelliğini de taşıyor. Yeşil Bayrak, uluslararası
düzeyde tanınan ve saygınlığı olan, çevreye duyarlı okulu simgeleyen
bir eko-etikettir.” dedi.
‘Program başarıyla sürdürülüyor’
Organizasyonu hazırlayan öğretmen Adile Berin Saygın ise eko–okul
programının okullarda uygulanmasının öğrencilere çevresel konularda
farkındalık kazandırmayı hedeflediğini kaydetti. Saygın, programın
çocuklara yaşamları boyunca kullanacakları ve başarılarını etkileyecek
alışkanlıkları da kazanmalarını sağladığını ifade etti. Saygın, şöyle
devam etti: “Bizde Mimar Kemal İlkokulu olarak öğrencilerimize daha
iyi çevre bilinci ve sürdürülebilir çevre eğitimi verme amacımız
doğrultusunda 2019-2020 Eğitim-Öğretim yılından itibaren Eko-Okullar
programına ‘Çöp ve Atık’ konusuyla başvurarak, okul genelimizde
uygulamaya başladık. Program ile ilgili çalışmalar, araştırmalar,
etkinlikler ve bilgilendirmeler okulumuzda  tüm öğretmen ve
öğrencilerimizin katkılarıyla başarıyla sürdürülmekte. Bu kapsamda
okulumuzda dönem boyunca öğrencilerimizin büyük özveriyle atık
malzemeleri kullanarak yapmış oldukları çalışmaları büyük bir sergi
ile tüm velilerimize ve diğer öğrencilerimize sunmanın mutluluğunu
yaşıyoruz. Çevre; miras değil, gelecek nesillere devredilecek
emanettir.”

YUSUF ASLAN


Bu yazı yorumlara kapatılmıştır.


HIZLI YORUM YAP

SON DAKİKA HABERLERİ