ADANA’DA PROTOKOL VE MUHTARLAR AŞURE ETKİNLİĞİNDE BULUŞTU
Adana Kayserililer Kızılören Derneği’nin her yıl geleneksel olarak düzenlediği aşure etkinliği, bu yıl da kent protokolünü, sivil toplum kuruluşu temsilcilerini ve mahalle muhtarlarını bir araya getirdi. Cuma namazı sonrasında gerçekleştirilen programa Adanalılar yoğun ilgi gösterdi.
Etkinliğe Adana Kayseri Kızılören Derneği Başkanı Cengiz Ünaldı ve İl Sivil Toplumla İlişkiler Müdürü Recep Kurtoğlu da katılarak dernek yönetimine destek verdi. Saha muhabirlerinin yakından takip ettiği programda birlik, beraberlik ve kardeşlik mesajları ön plana çıktı. Katılımcılara kendi elleriyle aşure ikram eden dernek yönetimi, bu köklü geleneği Adana’da yaşatmaktan büyük mutluluk duyduklarını ifade etti.
İl Sivil Toplumla İlişkiler Müdürü Recep Kurtoğlu
Ünaldı”Geleneklerimizi Gelecek Kuşaklara Aktarıyoruz”
Etkinliğin açılışında konuşan dernek yetkilileri, aşurenin Türk-İslam kültüründeki birleştirici gücüne dikkat çekti. Yapılan ortak açıklamada şu ifadelere yer verildi:
“Mübarek cuma gününde hemşehrilerimizle bir arada olmanın mutluluğunu yaşıyoruz. Aşure, kültürel mirasımızın ve geleneklerimizin en güzel sembollerinden biridir. Her yıl bu etkinliği büyük bir azim ve gayretle yerine getiriyoruz. Bizleri bu anlamlı günde yalnız bırakmayan tüm müdürlerimize, muhtarlarımıza ve Adanalı hemşehrilerimize teşekkür ederiz. Allah kabul eylesin.”
Sivil Toplum ve Muhtarlardan Tam Destek
Organizasyona Adana’nın sivil toplum liderleri ile merkez mahalle muhtarları tam kadro katılım sağladı. Etkinlikte söz alarak organizasyonda emeği geçen Cengiz Ünaldı.Başkan ve dernek yönetimine teşekkür eden heyette şu isimler yer aldı:
Adana Kayserililer Derneği Yönetimi
Türkiye Emekliler Derneği Genel Sekreterliği Yönetimi
Muzaffer Devcim (Seyhan Bahçelievler Mahallesi Muhtarı / Eski Kızıldağ Dernek Başkanı)
Ali Çokor (Kuruköprü Mahallesi Muhtarı)
Adana Muhtarlar Derneği Başkanı Ata Ürü (Yeşiloba Mahallesi Muhtarı)
Bünyamin Şafak (Gürselpaşa Mahallesi Muhtarı)
Gençlerin ve mahalle sakinlerinin yoğun katılımıyla, dualar eşliğinde gerçekleşen etkinlik, ikramların ardından toplu fotoğraf çekimiyle sona erdi.
ADANA’DA GÜÇLÜ BULUŞMA: ZAFER PARTİSİ’NDEN AVŞARLAR DERNEĞİ’NE ANLAMLI ZİYARET!
Zafer Partisi’nden Avşarlar Derneği’ne Çıkarma: Anlamlı Gecede Kültürel Hediye!
Zafer Partisi Adana İl Yönetimi, Avşarlar Derneği’nin kuruluş yıl dönümü kutlamalarına katılarak birlik ve beraberlik mesajı verdi. Gecede Yunus Mete Zafer Partisi Adana İl Başkan Yardımcısına anlamlı bir Avşar kilimi hediye edildi.
UDİMED & NOVACELL AJANS/ ADANA – Adana’nın köklü kültürel mirasını yaşatan Avşarlar Derneği, kuruluş yıl dönümünü coşkulu bir etkinlikle kutladı. Sivil toplum ve siyaset dünyasını bir araya getiren özel geceye, Zafer Partisi Adana teşkilatı üst düzey katılım gösterdi. Kentin sosyal dinamiklerine önem veren Zafer Partisi İl Yönetimi, dernek üyelerinin heyecanına ortak oldu.
Avşarlar Derneği’nin kuruluş yıl dönümü etkinliklerinde Zafer Partisi Adana İl Yönetimini temsilen; Yunus Mete,İhsan Mert Onat, Murat Soniş ,Fatma Topaloğlu ve Bengi Bostancı yer aldı. Etkinlik boyunca dernek üyeleriyle yakından ilgilenen heyet, kültürel değerlerin korunması noktasında dayanışma mesajları paylaştı.
Kültürel Miras ve Toplumsal Dayanışma Vurgusu
Ziyaret esnasında gerçekleştirilen görüşmelerde, Avşar kültürünün Adana ve Türkiye için taşıdığı öneme dikkat çekildi. Zafer Partisi heyeti adına konuşan Yunus Mete,İhsan Mert Onat ,Murat Soniş ,Fatma Topaloğlu ve Bengi Bostancı, sivil toplum kuruluşlarının kentlerin geleceğindeki birleştirici gücünü vurgulayarak dernek yönetimini tebrik etti.
Gecenin en dikkat çeken anı ise Zafer Partisi Adana İl Başkan Yardımcısına takdim edilen geleneksel Avşar kilimi hediyesi oldu. Kültürel bağları simgeleyen bu anlamlı hediye, salondakilerden büyük alkış aldı. Yoğun ilgi ve samimi diyalogların damga vurduğu etkinlik, çekilen hatıra fotoğrafları ile sona erdi.
Eğitim Bakanlığı’nda mesai saatinde Güney Kıbrıs’a alışverişe gittiği iddia edilen Genel Ortaöğretim Dairesi Müdürü Yusuf İnanıroğlu, kamuoyunda büyük tepki topladı.
Eğitimde skandal iddia kamuoyunu ayağa kaldırdı! Genel Ortaöğretim Dairesi Müdürü Yusuf İnanıroğlu’nun mesai saatinde sınırı geçip Güney Kıbrıs’ta alışveriş yaptığı ileri sürüldü.
KKTC kamuoyu, Eğitim Bakanlığı’na bağlı Genel Ortaöğretim Dairesi Müdürü Yusuf İnanıroğlu hakkındaki şok iddiayla çalkalanıyor. Kulislere bomba gibi düşen iddiaya göre; halkın vergileriyle maaş alan üst düzey bürokrat, resmi mesai saatleri içerisinde görev yerini terk etti. Sınır kapısından Güney Kıbrıs’a geçen İnanıroğlu’nun, gün ortasına kadar orada vakit geçirdiği ve alışveriş yaptığı ileri sürüldü.
Bakanlık Duyunca Apar Topar Geri Döndü
Güvenilir kaynaklardan sızan bilgilere göre skandal olay bugün (23 Haziran) yaşandı. Daire Müdürü İnanıroğlu’nun resmi mesai saatlerinde Güney Kıbrıs’a geçtiği, durumdan Eğitim Bakanlığı yetkililerinin haberdar olması üzerine ise yakalanacağını anlayarak saat 13.30 sularında apar topar kuzeye dönüp görev yerine katıldığı iddia edildi.
Kamuda “Koltuk Boş, Maaş Tam” Dönemi
Merhaba okul kayıtı için öğretmenler yardımlaşma dernegine geldim saat 13:25 de mesaii bitmis.Kayitlara son iki gun kalmış biraz mesaii uzasa olmazmıydi..
Vatandaş ekonomik kriz ve geçim derdiyle boğuşurken, kamuda en üst düzey sorumluluğa sahip bir daire müdürünün mesai saatinde sınır ötesi alışveriş turuna çıkması sabırları taşırdı. Bu skandal, kamudaki denetimsizliği ve bürokratların koltuklarını boş bırakarak tam maaş aldığı iddialarını yeniden alevlendirdi.
Kamuoyu Şimdi Bu Soruların Yanıtını Bekliyor:
Hangi İzinle?: Bir daire müdürü, mesai saatinde kime bilgi vererek ya da kimden izin alarak Güney’e geçti?
Bakanın Haberi Var mıydı?: Eğitim Bakanı ve Müsteşarlık bu durumdan haberdar mıydı, yoksa olay örtbas mı edilmeye çalışılıyor?
Soruşturma Açılacak mı?: Görev yerini terk eden bürokrat hakkında derhal idari soruşturma başlatılacak mı, yoksa “ayrıcalıklı” statüsü korunacak mı?
Gözler şimdi Eğitim Bakanlığı’ndan yapılacak resmi açıklamaya çevrildi. Gelişmelerin takipçisi olacağız.?
DÜNYA TÜRKMENLER BİRLİĞİ’NDE GÜVEN TAZELENDİ: BAŞKANLIĞA AV. İSMAİL DEMİRDÜZEN YENİDEN SEÇİLDİ
Dünya Türkmenler Birliği Derneği’nin olağanüstü genel kurul toplantısı, Hoca Ahmet Yesevi Otağı’nda üyelerimizin yoğun katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Genel kurulda yapılan seçim sonucunda dernek başkanlığına Av. İsmail Demirdüzen yeniden seçilerek üyelerimizin güvenini bir kez daha tazelemiştir.
Toplantıda alınan kararla, derneğin unvanından “gençlik ve spor kulübü” ibaresi çıkarılmış; dernek adı “Dünya Türkmenler Yardımlaşma, Dayanışma ve Kültür Derneği” (kısa adı Dünya Türkmenler Birliği) olarak değiştirilmiştir.
Genel kurulda dernek organlarına ilişkin seçimler yapılmış; Yönetim Kurulu ve Denetleme Kurulu asıl ve yedek üyelikleri belirlenerek Gençlik Kolları Başkanlığı, Kadın Kolları Başkanlığı ve Aksakallılar Meclisi Başkanlığı görevlerine ilişkin atamalar gerçekleştirilmiştir. Seçilen ve atanan organlar aşağıda yer almaktadır.
Genel kurulda, Dünya Türkmenler Birliği’nin teşkilat yapısının güçlendirilmesi ve daha geniş kitlelere ulaşılması amacıyla; her vilayetimizde, Adana’nın her ilçesinde ve her mahallesinde temsilcilikler açılmasına karar verilmiştir.
Ayrıca, derneğin hedeflerine yönelik çalışmaların planlı ve etkin biçimde yürütülmesini sağlamak üzere bir Proje Hazırlama ve Uygulama Ekibi Komitesi oluşturulmasına karar verilmiştir.
Bu kararlarla birlikte Dünya Türkmenler Birliği; Türkmen kültürel mirasının yaşatılması, üyeler arasında yardımlaşma ve dayanışmanın güçlendirilmesi yönündeki çalışmalarını daha geniş bir teşkilat ağıyla sürdürmeyi hedeflemektedir.
Çomoğlundan ”YKS’de Devrim Yaratacak Öneri: Üniversite Sınavı Yılda 3 Kez Yapılsın!”
Adana Büyükşehir Belediye Başkan adayı Çomoğlundan ‘YKS’de Tüm Dengeleri Değiştirecek Hamle: En Yüksek Puan Geçerli Sayılsın !” eğitim dünyasında taşları yerinden oynatacak, milyonlarca genci stresten kurtaracak dev proje! YÖK Başkanlığı ve Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) ortaklığıyla hayata geçirilmesi planlanan bu tarihi teklif, üniversite adaylarına büyük bir zafer kazandırmaya hazırlanıyor.
Mevcut sistemde öğrenciler, bir yıllık emeklerini sadece birkaç saate sığdırmak zorunda kalıyor. 2026 YKS takvimine göre gençler yine çok dar bir zaman diliminde ter dökecek:
TYT: 20 Haziran 2026 (2 saat 45 dakika)
AYT: 21 Haziran 2026 – Sabah (3 saat)
YDT: 21 Haziran 2026 – Öğleden sonra (2 saat)
Tek Sınav Sistemi Gençleri Saniyeler İçinde Eliyor
Sadece bir hafta sonuna sıkıştırılan bu yoğun maraton, ergenlik dönemindeki gençler üzerinde yıkıcı bir sınav stresi yaratıyor. Uzmanlar, tek şans dayatmasının öğrencilerde şu kronik sorunlara yol açtığını belirtiyor:
Aniden başlayan kalp çarpıntısı
Heyecandan ellerde terleme
Odaklanmayı önleyen dikkat dağınıklığı
Psikolojik baskıyla gelen bildiğini yapamama hissi
Panik yaratan zamanı yetiştirememe endişesi
Çözüm Önerisi: Haziran Ayında 3 Farklı YKS Hakkı!
Eğitimde adaleti sağlayacak ve performansı zirveye çıkaracak kısa vadeli çözüm formülü oldukça net: Haziran ayında 10 gün arayla 3 ayrı sınav yapılması.
Plana göre sınavlar şu tarihlerde organize edilecek:
İlk Sınav: 5 Haziran
İkinci Sınav: 15 Haziran
Üçüncü Sınav: 25 Haziran
Öğrenci bu üç sınavdan hangisinden en yüksek puanı alırsa, üniversite tercihinde o puanı geçerli sayılacak.
YÖK ve MEB’e Tarihi Çağrı: YKS Sınav Sistemi Tamamen Değişiyor mu?
Olimpiyat Sporcuları Bile 3 Hak Kullanıyor!
Dünya ve Olimpiyat oyunlarında yarışan elit sporculara bile uzun atlama, üç adım atlama, disk ve çekiç atma gibi branşlarda en az 3 hak veriliyor. Dünyanın en iyi sporcularının performansı tek bir denemeye bırakılmazken, gençlerin hayatını belirleyecek YKS’nin tek bir güne sığdırılması büyük bir haksızlık yaratıyor.
Kız Öğrenciler İçin Pozitif Ayrımcılık
Özellikle ergenlik çağındaki kız çocuklarının sınav gününe denk gelen biyolojik rahatsızlıkları ve hastalık dönemleri, yılların emeğini bir anda çöpe atabiliyor. 3 sınav alternatifi sunulduğunda, bir öğrenci en kötü ihtimalle sadece bir sınavda şanssızlık yaşayacak, diğer iki sınavda gerçek potansiyelini ortaya koyabilecektir.
YÖK ve MEB’in bu projeyi onaylaması halinde, Türkiye’deki eğitim sistemi çağ atlayacak ve kazanan Türk gençliği olacaktır.